tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

Måste bara ...

Publicerad 2024-09-05 20:14:52 i Allmänt,

Innan jag åkte hem från  sjukhuset igår fick jag ett sms från Huddinge Blomsterhandel som jag fått blommor ifrån förut. Det står ju inte vem det kommer ifrån utan man ska bara bekräfta själva blo.mogramet.
Jag hade ingen  aning vem det kunde komma ifrån och väntade mig att att det skulle komma en bukett igår men det gjorde det inte. 
Men tydligen hade budet lagt buketten på ett ställe där vi vanligtvis inte passerar varje dag. Klas öppnade paketet och däri fanns den vackraste buketten i ljuvliga höstfärger. Vem kom det ifrån? 
"Varma kramar från dina kollegor på Ersta. /Sunna" 
 
Som ni säkert vet så skrev jag ju under anställningsavtal för ett nytt jobb dagen innan jag åkte akut in till Huddinge sjukhus. I samband med detta så sa jag ju upp mig från mitt gamla jobb på Nacka Sjukhus. Tanken var att jag skulle börja mitt nya arbete 20 maj. Men så blev inte fallet då jag i början på mars fick diagnosen MDS och någon månad senare obotbar akut myeloisk leukemi.
Sjukintyget från Hematologen har gått i skytteltrafik till Ersta Sjukhus och till min nya chef Sunna som jag inte träffat fysiskt utan bara mailat och pratat med. 
I det sista sjukintyget står det "med inriktning på pallaitaiv vård" - ett hårt slag i ansiktet. Tillsammans med sjukintyget skrev jag ett handskrivet brev till min chef där jag tydligt och klart meddelade att jag inte kommer att överleva den här fighten och att inriktningen nu är palliativ vård. Då det ändå står klart och tydligt på sjukintyget så ville jag var ärlig.
 
I eftermiddag kom ett brev. Vem kunde det vara ifrån? Jag vände på kuvertet och där stod "Ersta diakoni". Från mitt nya jobb alltså. Jag är såledsen att jag inte kommer att börja på Ersta Sjukhus för jag känner att jag hade trivts så himla bra. CHefen verkar vara en gåva från himlen. Jag öppnade kuvertet och läste det högt för Klas och Lille Skutt tårarna flödade i högan sky.
 
"Hej Gabriella (ett hjärta)
Tack för ditt fina brev och så otroligt ledsamt att höra samtidigt. Jag har hela tiden tänkt att du kommer till oss - du har känts så självklar här från första mötet med dig (digital intervju). Fint att höra att du har de fina omkring dig och nära. All kärlek till dig!!, Kram Sunna"
 
Finns det sådana här människor? Ni förstår säkert vad jag menar...    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela