tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

Feber

Publicerad 2024-09-17 18:11:25 i Allmänt,

Vaknade igår med feber på 38,4. ASIH kom för provtagning ganska tidigt. Jag satt i min fåtölj. Relativt utmattad trots att jag tagit alvedon. Jag var tung i min andning och kände mig inte bra. Sköterskan tog min saturation och den låg bra till men jag hade ett tryck över bröstet som kändes obehagligt. Snabbt var ASIH läkaren Pia på plats. Hon lyssnade på både lungor och hjärta. Något rassel i lungorna (inte förvånad) men hjärtat lät fint. Tog en Oxascand vilket gjorde att allt lugnade ner sig. Till slut så avtog trycket. Men jag var väldigt trött igår. Utmattad är rätta ordet. Det blev inte många knop gjorda igår. Kände mig alldeles darrig i benen. 
 
Så det var inte utan oro som jag gick och la mig igår. Ska det bli ytterligare en natt där jag sover som en kratta?? Jag gick tillbaka till min "gamla" metod - att läsa på läsplattan tills jag tycker jag blir trött. Fungerade det? Nja, sisådär. Kände att jag junde komma in i någon slags djupare sömn. Jag vaknade till näre ASIHs nattsköterskorkom in för att ge mig antibiotika vilket nu är insatt sedan igår. 3 ggr/dag som tidigare. Förmiddag, eftermiddag och natt. Tack gode Gud för att läkaren satte in det igår igen. 
 
Idag tog jag faktiskt lite sovmorgon. Passade på att ta en dusch också för jag kände mig ganska fräsch. När jag stod i badrummet och höll på torka mig så ringde det på dörren. Försäljare? Nääääää, det var ju dags för antibiotikan. Jag hade helt och hållet glömt bort det. Men det gick bra ändå. 
 
Idag har vi köpt en airfryer. Blev inspirerad av Gunilla. Vad mycket man kan göra i den! Som den brödbakande kvinna jag är så googlade jag fram några enkla recept. Klas ska imorgon hjälpa till att baka några frallor. 
Kan man baka bröd i himlen tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela