tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

Idag

Publicerad 2024-04-30 19:08:11 i Allmänt,

Hyfsat bra dag idag faktiskt. Sov som en stock. Cocktailen jag fick mig tillblandad av ssk var riktigt lyckad. Hon är supergullig och det har jag berättat för henne. En sån person som vården ska ha x100. 
Jag beställde frukost. Det brukar bli olika varje morgon. Inget är gott liksom   
Det fick bli juice och ett hårtbröd med ost och sen min stående vichyvatten. Jag blev lite illamående efter en stund och ställde ifrån mig allt. Satte mig i fåtöljen och pustade ut. Sen ringde jag på klockan för att be om primperan. Men längre än så hant jag inte förrän det blev rusning till toaletten. Blä! Sen har jag tyckt att det luktat kräk inne på rummet hela dagen. Men sen har jag mått bättre. Sen har jag fått trombocyter och lite senare blod. Mitt blodvärde ändå under referensvärdet så det kanske blir mer blod imorgon? Klas kom sen och vi gick ut i finvädret. Jag i rullstol med en syrgastub hängandes vid sidan och Klas min chaufför. Munskyddet var på eftersom jag är livrädd att dra på mig fler infektioner. Det var sååååå skönt att komma ut. Det blev en liten glasspaus t om. Klas åkte kort efter det. Jag hoppas dom kan hitta på nåt roligt där hemma. Det är ju ändå Valborg. 
Efter promenaden var jag jättetrött och somnade skönt 1h. 
Jag läste i journalen att jag göra bronkoskopin 2/5. Man vill hitta vad det är för bakterier som florerar i lungorna för att ge mig mer riktad behandling och med rätt antibiotika. 
Duschat har jag också. Utan syrgas. Tänkte jag gör det snabbt. Själva duschmomentet är inte så jobbigt. Men det är värre efteråt. Den här gången var jag lite smartare - jag satte på syrgasen ganska snabbt efter duschen. Sen påklädning. Lätt, eller hur? Efter den mödosamma påklädningen var jag flåsig och trött. Bara vila i fåtöljen för att lugna mig själv. 
Vet inte om jag nämnde det igår. Min gamla handledare Cheman, jobbar här på avdelningen så jag bad henne om en strumppådragare för stödstrumpor med öppna tår. Jag har nämligen fått ödem på båda fötterna. 
Sen är the nurse from hell tillbaka. Hon som klämde på min tutte utan att fråga. Och förminskade mig genom att säga "lilla gumman". Usch. Ogilla starkt. 
Dagens lunch: apelsinjuice med proteinpulver 
Dagens middag: Näringsdryck med moccasmak 
…..ja sen en Piggelin i solen med min älskling…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela