tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

Slut i kolan

Publicerad 2020-10-22 16:46:06 i Allmänt,

Så där ja. Då var denna dag till ände. Jag är helt slut i huvudet. Tenta i 1 1/2 timme i förmiddags och sen 2 föreläsningar på varann. Det var nästan lite för mastigt. Är så trött nu. 
 
Jag ringde till Karolinska idag och fick en uppringningstid kl 13. Precis när den första föreläsningen skulle börja. Bara gilla läget. Jag fick prata med en sköterska och att det spricker upp och blir rodnad är inget ovanligt och heller inget man gör något åt. Jag ska lufta och inte tejpa med kirurgtejp på de områdena som är drabbade. Jag ska lägga kompress och kirurgtejp och på kvällen om möjligt lufta, dvs ta av bh/topp och ta av kompress så att det får luftas ordentligt. Duscha med kompress på men byta sedan. Kirurgtejpen kan jag ha på de övriga områdena där ärren läker fint. Ja, det kallas väl för egenvård. Inte så svårt. Men det gäller ju att ha koll förstås. 
 
Tentan var svår och jag var superstressad. Kände att jag fick stressa mig igenom frågorna och försöka förkorta svaren så bra som det gick. Hoppade faktiskt över en fråga då jag helt enkelt fick hjärnsläpp. 70% rätt ska det vara så jag hoppas att jag klarat detta. Att göra en omtenta känns oöverstigligt just nu. 
 
Imorrn ska jag träffa Ylva och vi ska gå igenom den manuella behandlingen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela