tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

25 april 2020

Publicerad 2020-04-25 12:39:51 i Allmänt,

Hej
Jag märker själv att jag skriver färre och färre inlägg. Just nu är hela tillvaron jobbig och besvärlig tycker jag. 
 
Min planerade operation blev ju så klart inte av. Om den hade blivit av hade jag väl legat hemma vid det här laget - med en ny tutte! Jag får tänka på att det blir av någon gång framöver. Men inte just nu. 
 
Det är ganska mycket att göra på jobbet. Faktiskt. Vi har många svårt sjuka patienter. Cancerpatienter. Det blir många vårdsängar, förebyggande madrasser, rullstolar och allt möjligt som man kan tänka sig för patienter som inte är speciellt gamla men som ändå behöver hjälp och stöd i vardagen. Med anhöriga som står bredvid och ser sin älskade tyna bort och bli sämre. Jag känner att jag inte riktigt kan göra mitt jobb enligt mina arbetsterapeutiska förmågor och kunskaper då jag har någon som ska bestämma vad patienterna ska ha för hjälpmedel. Man kan väl kalla det för "liten förståelse för mitt arbete och det jag gör och bedömer". Det påverkar mig en del och gör mig trött och utmattad. Jag har dessutom varit otroligt trött denna vecka och gått och lagt mig väldigt tidigt. Igår tog jag friskvård och tänkte ut och springa när jag kom hem...men det blev inte så. Jag fick lov att lägga mig och vila. Jag sov i 2 timmar! Klas lagade maten tack å lov. Även om vi hade tänkt göra det tillsammans. Jag hade ändå inga problem med att sova hela natten igenom. Vaknade i morse med migränliknande huvudvärk. 3 koppar kaffe senare och en migräntablett senare hade jag fortfarande huvudvärk. En vila igen och slumrade 1 timme. Fortfarande huvudvärk. Jag får ta det lugnt idag. 
 
Till sommaren går min sjukgymnast kollega i pension. 1 år innan 65 år. Ny sjukgymnast kommer väl först till efter sommaren då annons är utlagd först i förrgår. Det betyder att jag kommer att få jobba ensam hela sommaren. Det blir tufft. Och inte speciellt genomtänkt av min chef. Hon kanske tycker att jag nu fått 1000:- påökt så jag gott kan jobba själv :-/  Jag ska inte säga att jag är trygg i min situation. Men jag hoppas att jag i alla fall får börja på lymfterapeut utbildningen till hösten. Det ser jag fram emot. Bara jag kommer in. 
 
Till sommaren blir det ju också en konstig semester. Vi är ju inte ensam om det. Det drabbar ju alla. Vi hade tänkt åka till Grekland - det blir inget av. Det får bli lite vandring istället. Både hemma i Skaulo då barnen vill gå upp på Avvakko. det blir en fin vandring. Sen är min önskan att vi ska gå till Trollsjön från Abisko. Googla på Trollsjön så förstår ni vad jag menar. Barnen är så stora nu så det klarar dom. Sen blir det Abbetorp som vanligt. 
 
Jag hör av mig snart igen hoppas jag.... Ta väl hand om er i dessa tider! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela