tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

50

Publicerad 2019-02-12 20:10:05 i Allmänt,

Halloj!
Long time no hear.
Jag ser att oktober är den månad jag sist skrev här. Nu är det februari. I helgen hade jag 50-års fest. En något försenad sådan. Men det beror ju på att vi inte var hemma när jag fyllde 50. Den firade jag/vi på vingården Craggy Range i Hawke´s bay på Nya Zeeland. Jag vaknade upp i Rotorua av en skönsjungande familj med tårta och presenter. Av Ellen och Leo fick jag en jättefin katt som nu pryder spiselhällan här hemma. Sen ett besök på ett kattkafé full med katter. Det var jättemysigt. Sen en bilfärd till vårt lyxboende på vingården där vi bodde 2 nätter. Vi hade en egen bungalow fullt utrustad med tvättmaskin, disckmaskin, 2 sovrum, 2 badrum, kök, vardagsrum, tv. Som ett eget hus. Jag och Klas hade vinprovning och smakade de mest fantastiska vinerna. Det var så gott så vi köpte 9 flaskor som vi fick skeppade över. Dom hämtade vi ut för någon vecka sedan.
I övrigt hade vi en fantastisk resa som jag tänkte att jag ska berätta om med början nästa gång.
Jo, jag bestämde mig för att ha en fest för att fira intågande i mitt liv som 50-åring. Med öppet hus på eftermiddagen och sen barnfri fest på kvällen. Det blev jättetrevligt! Mycket mat, vin, kaffe, tårta, avec å trevliga gäster förstås! 
 
Jag började jobba igen den 7/1 och sen har allt bara rullat på. Jag kände att det var helt ok att börja jobba efter en sådan lång ledighet som vi hade. Ja, det är klart, jag hade ju inte sagt nej till 1 vecka till förstås.
Jobbet flyter på och jag lär mig mer och mer. Idag har jag avslutat en 3 dagars kurs i "Grundläggande cancervård".Mycket bra kurs. Som fd patient i cancervården kände jag igen mig i mycket förstås. Imorgon ska jag tillbaka och jobba igen.
 
Efter vår månad utomlands så kände jag att jag nog måste ta tag i mitt träningsliv. Så jag började med viktväktarna och har också börjat träna. Jag köpte träningskort på SATS och köpte personlig tränare som jag nu har avslutat. Jag går på pass ca 4 gg per vecka och känner att jag är på G. Jag måste bara börja löpträna snart eftersom jag ska springa Göteborgsvarvet (halvmara) även i år....
 
Vi hörs snart igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela