tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

Instruktörsutbildning

Publicerad 2017-02-22 21:46:52 i Allmänt,

Då har jag avverkat min första dag på utbildningen till instruktör inom Mediyoga! Så spännande! Vi är 25 st i gruppen. Bara kvinnor. Jag är enda arbetsterapeuten. Sen var det några sjukgymnaster, barnmorskor, sjuksköterskor och andra kvinnor som har någon slags hälsoutbildning. Yoga på förmiddagen och teori på eftermiddagen. Jag kände igen en del övningar eftersom jag gått på Mediyoga i 3 terminer men härligt att få fördjupa sig i grunderna, effekten och orsak till varför vi yogar på detta sätt. Vad djupandning har för effekt, vem kan ha nytta av det här? Många frågor och många diskussioner. Nu gäller det bara att få in en daglig rutin på mediyoga mellan 30-60 minuter/dag som är hemläxan till nästa träff om ca 1 månad. Kursledaren är bra och än så länge är mina förhoppningar om hög nivå på utbildningen uppnådd. Det bådar gott det här.
 
De 2-3 senaste veckorna har mitt minne varit ganska illa däran. Orsaken till detta är att en väldigt nära vän till mig ska skilja sig och det har berört mig väldigt illa. Ja, egentligen hela familjen och även min pappa. Jag försöker vara ett så bra stöd för henne som jag kan och det kostar. Men jag tänker så här att det kommer inte att vara så här hela tiden. Egentligen behöver mitt fokus vara mig själv just nu men det kanske kommer med den intensiva yogan som jag ska ägna mig åt i 1 månad. Min hjärna är stressad och det är nu jag märker att jag passar inte att ha tankarna på alla möjliga håll. Det bästa för mig är faktiskt en sak i taget och det har jag ju egentligen kommit underfund med för ett bra tag sedan. Jag glömmer vad jag gick iväg för att hämta, göra, säga. Jag får skriva upp allting vilket är väldigt omständigt och jobbigt. Men behövligt. Det är bara det att det tar sådan tid att alltid försöka uppdatera min hjärna. Oftast kan jag ta det med ro men som sagt har de senaste veckorna varit lite extra tuffa för mitt huvud. Jag väntar på att snart få komma till onkologen. Jag tror att han (eller hon) ska ha lite koll bara. Då ska jag ta upp det här med minnet. Till det här dåliga minnet hör också en extrem trötthet. Jag är så trött när jag kommer från jobbet. Egentligen när jag loggar ut från kontoret så är det som att någon slår mig i huvet. Pang. Tröttheten kliver över mig och jag vill bara slänga mig i soffan när jag kommer hem. Det kan också höra ihop med de här jobbiga veckorna. Men jag får helt enkelt se till att min hjärna inte jobbar för högtryck. Fullt fokus på jobbet och skarpt fokus som stöd för min älskade vän. Jag är bara människa jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela