tankarstugan.blogg.se

Mina tankar till det mest overkliga - bröstcancer

Nu tycker jag lite synd om mig själv faktiskt....

Publicerad 2016-12-20 15:25:00 i Allmänt,

Jag hälsade på på jobbet i onsdags förra veckan. Jag var lite smått nervös faktiskt...Men det var så roligt att se alla och jag längtar verkligen tillbaka! Jag hade tagit med mina änglar som jag gör själv. Ett litet berlock som man kan hänga på en kedja. De finns i 7 olika färger och ska symbolisera våra 7 chakran som vi har. De hade en strykande åtgång. Jag behåller inte pengarna själv utan skänker det mesta till Bröstcancerfonden. Jag behåller bara så att jag får pengar för materialet. Dom är faktiskt jättefina!
 
Torsdag blev en helt vanlig hemmadag.Frukost, lunch, ett avsnitt av Outlander och lite annat pyssel. Dagarna går ändå. På kvällen började jag känna lite halsont. Typiskt. Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag varit förkyld sist. Men den här tiden är verkligen inte optimal. Med glöggmys på söndag också....Kan Jang hjälpte dessvärre inte.
 
Vaknade på fredagen. Fortfarande halsont. Men ok ändå. En lunch inplanerad med Helene, min kompis. Det var jättetrevligt! Det hant t om bli några julklappar.
På kvällen var det kört. Trött och frusen. I det närmaste frossa faktiskt. Men ingen feber. Sen har jag legat i princip hela helgen. Vi fick ställa in glöggmyset till mitt stora förtret. Jag blev jätteledsen för det men jag hade aldrig pallat det. Inte nog med detta. Till det här tillkom huvudvärk och magen som fortfarande krånglar. Det blev Citodon mot huvudvärken. Inget annat hjälpte tyvärr. Sen Dimor mot magen. Hjälpte för stunden. Men kom tillbaka sen. Helt trött och orkeslös. Det är det här som kallas för Årets influensa. En kompis till mig sa att jag tar allt på den här sidan av året och det är väl så. Må 2017 börja på bättre sätt.
 
Idag har jag varit på sårkoll på KS. Körde bil dit igen. Samma procedur med parkeringen. Men jag var helt slut. Det var autopiloten som styrde mig och jag körde med pysandning. Fy vad jobbigt. Såret läker bra. Fick med mig flera omslag igen eftersom det fortfarande vätskar sig. Det är bara fortsätta med det. Det känns som att såret är en baggis jämfört med magen. Den är värst just nu. Jag berättade om min mage. Fick rådet att dricka mycket - det gör jag! Dricker kopiösa mängder vatten. Ta resorb - det har jag gjort nu. Sen var jag förbi Apoteket och köpte på mig lite grejer varav jag tog 2 tabletter när jag kom hem och just nu är magen lugn. Men det är inte roligt när det börjar köra i magen. Då kan jag bli sittande på toa i en halvtimme. Det bara kniper och kniper! Ikväll ska vi flyga till pappa och fira jul och nyår så jag hoppas att magen håller sig lugn ikväll annars blir det inte kul. Så vadå, lite sårvätska från tutten....en fis i rymden just nu. Det finns värre saker.
Sen är jag ju då liksom förkyld. Det känns som en vanlig förkylning med extra allt.
 
Om vi inte hörs innan så önskar jag er alla en God Jul & ett Gott Nytt 2017!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela